Lektor: Mgr. Jiřina Bednářová
Termín a čas: 15. – 16. 1. 2025 od 8-15 hodin
Semináře je pro účastníky zdarma.
Program/Anotace:
Obsah kurzu se zabývá možnostmi pedagogické diagnostiky, jejími základními typy. Poskytne pedagogům východiska pro posouzení schopností a dovedností dětí ve věku od 3 do 7 let.
Seminář přibližuje jednotlivé fáze vývoje předškolního dítěte, diagnostiku dílčích funkcí, jako východisko pro stimulaci, podněcování rozvoje tak, aby vzdělávání vycházelo z individuálních potřeb dítěte, ze znalosti aktuálního stavu jeho vývoje, jeho možností, konkrétní životní a sociální situace. Předkládaný pohled na diagnostiku chápe posouzení vývojové úrovně dítěte v jednotlivých oblastech jako výchozí podklad pro míru obtížnosti zadávaných podnětů.
Chceme-li se podílet na uspokojování potřeb dítěte a aktivně zasahovat do jeho rozvoje, je nezbytné se v těchto potřebách a možnostech nejprve orientovat a pracovat v systému, který umožní:
- dítě poznat, vycházet z toho, jaké dítě je, co již umí a zná
- stanovit si výchozí a následný bod společné cesty, míru a přiměřenost podnětů;
- průběžně vyhodnocovat přijímání podnětů, proces učení
- vyhodnocovat posuny dílčí, závěrečné
Cílem diagnostiky není diagnóza, ale zefektivnění pedagogického procesu. V pedagogické praxi je východiskem a součástí stimulace, edukace, intervence.
Navazují příklady aktivit v různých stupních obtížnosti pro rozvoj zrakového vnímání, prostorové orientace, orientace v čase, základních matematických představ, řeči, fonologického uvědomování.
Účastníkům budou poskytnuty v rámci kurzu vývojové škály všech sledovaných oblastí a náměty pro jejich vhodnou stimulaci.
Po celou dobu probíhá otevřená diskuze k prezentovaným tématům.
Termín pro přihlášení: do 8. 1. 2025
Kontaktní osoba: Jana Zorníková, zornikova@maptisnov.cz, tel. 605 319 326