DRUHÝ KROK - Rozvoj sociálně-emocionálních kompetencí dětí předškolního a mladšího školního věku
Program klade důraz na pochopení emocí a správné zacházení s nimi, na vyjádření emocí společensky akceptovatelným způsobem, na konstruktivní řešení sociálních situací a na morální prosociální jednání. Program vychází z předpokladu, že emoce, myšlení a chování se navzájem ovlivňují.
• umět uplatňovat teoretické a praktické poznatky o sociálně-emocionálním učení, prevenci násilí a rozvoji multikulturní tolerance žáků v edukačním procesu MŠ, ZŠ a dalších školských zařízení
• umět řídit proces primární prevence a rané intervence násilí ve školách a školských zařízeních
• umět si připravit, modifikovat a řídit preventivní, diagnostickou a intervenční práci ve škole nebo školském zařízení v souvislosti s uplatňováním učební pomůcky a výchovně preventivního programu Druhý krok
• umět vytvořit plán a program na rozvoj psychologických aspektů edukačního procesu ve škole a školském zařízení s důrazem na mentální zdraví žáků
Sociální a emocionální zručnosti jsou důležité pro zdravý vývin dítěte. Empatie, regulace emocí a správné řešení problémů v mezilidských vztazích pozitivně ovlivňují školní výsledky dítěte a později mají vliv i na jeho pracovní úspěchy.
Materiály Druhý krok pro MŠ i ZŠ jsou možné k zapůjčení. Kontaktujte nás na našich emailových adresách či telefonních číslech.
Váš tým MAP Tišnovsko