Cíle semináře:
• Budeme mít stejné nebo aspoň podobné porozumění pojmu formativní hodnocení (FH).
• Porozumíme, jak hodnocení ve formativní funkci může pomoci, aby se žáci individualizovaně učili, tzn. vzhledem ke své zóně nejbližšího vývoje a jí odpovídajícím cílům učení.
• Seznámíme se s pojetím formativního hodnocení podle D.Wiliama, jednotlivými strategiemi a konkrétními technikami.
• Posoudíme jejich užitečnost v kontextu naší praxe. Podíváme se na reakce učitelů a žáků při zavádění formativního hodnocení v jedné konkrétní škole.
Seminář s akreditací MŠMT ČR.
Program:
1. Úvod – kdo jsme, na co se nyní v hodnocení podporujícím učení žáků zaměřujeme.
2. Celkový pohled na hodnocení a místo formativního hodnocení v něm - mapování porozumění a zkušeností, pojmy vztahující se k hodnocení.
3. Postupy v práci a komunikaci učitele, které mají formativní vliv na učení žáků a ilustrují strategie FH
4. Klíčové strategie FH a techniky, které učiteli pomáhají diagnostikovat, kde se žáci ve svém učení nacházejí a podle toho uzpůsobovat své výukové postupy (skládankové učení)
5. Techniky FH jako prostředky zjišťování informací o učení žáků a následného uzpůsobování výukových postupů podle učebních potřeb žáků - analýza videosekvencí v průběhu jednotlivých bodů programu
6. Společná strategie zavádění FH v celé škole
7. Reflexe semináře.
Po celou dobu setkání probíhá otevřená diskuse k prezentovaným tématům.
Přihlášení přes web www.maptisnov.cz do 14. 9. 2020.
Zájemcům z jiných škol než ze zapojených základních škol ZŠ Smíškova Tišnov, ZŠ Drásov, ZŠ Deblín a ZŠ ZaHRAda bude dodatečně zasláno potvrzení o účasti (kapacita je 35 osob).
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Šnepfenbergová, mail: petra.snepfenbergova@seznam.cz, mobil: 605226263
Zajištěno drobné občerstvení a obědové bagety.