Práce s dokumenty je nezbytnou součástí každodenního života jejich původce, škol nevyjímaje. Jak motivovat zaměstnance, aby s dokumenty správně zacházeli? Jak zkrátit čas, který musí být věnován péči o dokumenty? Nastavení procesu oběhu dokumentů je třeba v praxi přizpůsobit provozním podmínkám jednotlivých původců tak, aby byl efektivní a co nejméně zatěžoval. Práce s dokumenty musí probíhat v souladu nejen s archivní legislativou, ale i s GDPR, aby nedošlo k porušení zásad ochrany osobních údajů.
Seminář je zaměřený na praktickou aplikaci právních předpisů v oblasti archivnictví a spisové služby v prostředí škol a školských zařízení. Obsah semináře vychází z legislativní povinnosti škol vést spisovou službu, pečovat o dokumenty a umožnit výběr archiválií.
Program semináře:
• platná legislativa v oblasti archivnictví a spisové služby;
• platná legislativa v oblasti GDPR
• základní pojmy v archivnictví, spisové službě;
• povinnosti škol v oblasti péče o dokumenty a vedení spisové služby;
• oběh dokumentů ve škole (doručování/vznik, evidence, vyřizování, podepisování, užívání razítek, odesílání, ukládání);
• podací deník vs. software elektronické spisové služby;
• tvorba spisu;
• skartační řízení, ukládání archiválií, kontrola, sankce;
• spisová rozluka;
• vedení spisové služby v mimořádných situacích;
• tvorba spisového řádu, včetně spisového a skartačního plánu;
• aktuality k datu konání semináře.
Termín pro přihlášení: do 03. 07. 2020
Způsob přihlašování: přes web maptisnov.cz
Občerstvení: bude zajištěno drobné občerstvení
Kontaktní osoba: Vladimíra Chadimová, chadimova@maptisnov.cz, tel. č. 605 224 662
Po celou dobu vzdělávání probíhá otevřená diskuze k prezentovaným tématům.
Příloha | Velikost |
---|---|
Seminar_SSL-GDPR_8.7.2020_Tisnov.pdf2.36 MB | 2.36 MB |